Christian Klien rajongói oldal :)
Menü
 
Fórum
 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Infók
 
Képek
 
Számláló
Indulás: 2005-08-18
 
Videók

Chris és Montoya (2004, Nürburgring)

Chris és Webber

Chris bukfence (2005, Hungaroring)

Chris vs. Nico Rosberg (2006, Bahrein)

Chris és Kimi (2006, Malajzia)

Chris balesete (2006, Ausztrália)

Chris, Massa és Rosberg (2006, Ausztrália)

Pre-Race ceremónia (2006, USA)

Chris és Toni megmutatják a lakásukat érdemes megnézni, nagyon jó vidi ;)

Chris kamerát takarít :)

Egy interjú

Chris és Alonso

 
Hírek
Hírek : A Ferrari nyert, Schumacher felzárkózott Alonsóhoz - A Renault küszködött

A Ferrari nyert, Schumacher felzárkózott Alonsóhoz - A Renault küszködött

Marcsi  2006.07.30. 17:58

A Ferrari három futamból már a második kettős győzelmét aratta, amikor Michael Schumacher és Felipe Massa kényelmesen megnyerte a Német Nagydíjat. Az 5. helyen célba érő Fernando Alonso előnye 11 pontra csökkent, így a világbajnokság egyre nyitottabb.

A tavalyi Német Nagydíjon, amely akkor szintén a világbajnokság 12. futama volt, Fernando Alonso 36 pontra növelte az előnyét Kimi Räikkönennel szemben. A Ferrari és a Bridgestone gondoskodott róla, hogy a Renault számára idén ne alakuljon ilyen kedvezően a forgatókönyv, amikor Michael Schumacher fölényesen megnyerte a hockenheimi versenyt, s hat fordulóval az idény vége előtt 11 pontra megközelítette Alonsót.

Ezzel sikerült átlépnie egy fontos lélektani határt, hiszen Alonso többé elvileg sem engedheti meg magának, hogy minden fennmaradó futamon csak a 2. helyen végezzen. A Renault-nak össze kell szednie magát, hogy megállítsa a Ferrari-Bridgestone tengely előrenyomulását, amely az USA Nagydíj óta tart: az elmúlt három fordulóból a maranellói istálló már második kettős győzelmét aratta.

Ez azonban legalább annyira a Bridgestone sikere volt, mint a Ferrarié, hiszen a 67 körös versenynek több szakaszában nem csak Schumacher és a 2. helyen befutó Felipe Massa, hanem Mark Webber Williams-e és a két Toyota is gyorsabb volt az összes michelines autónál.

Eközben a Renault a Michelin hierarchiáján belül is visszacsúszott - legalábbis Alonso kezében, mert Giancarlo Fisichella továbbra is hasonló eredményeket szállít a csapatnak, mint korábban. Hockenheimben azonban sem neki, sem Alonsónak nem volt esélye, hogy szembeszálljon Jenson Button Hondájával és a brillírozó Kimi Räikkönen McLarenjével, s még azt is részben a szerencsének köszönhették, hogy az 5-6. helyen sikerült célba érniük.

Mint később kiderült, Räikkönen szombaton azért tudta megszerezni a pole pozíciót a két Ferrari orra elől, mert egy technikai baki miatt csak 10 körre elég benzint tankoltak az autójába. A malőr azonban annak ellenére nem bosszulta meg magát, hogy Räikkönen elsőre a többieknél korábban volt kénytelen kiállni a boxba, ahol ráadásul 15.2 másodpercet töltött el egy megszoruló kerékanya miatt.

Miután a rajtnál könnyedén sikerült megtartania a vezetést, Räikkönen a 11. körben a 8. helyen folytatta a küzdelmet, s innen felkapaszkodott az 5-ödikre, amikor a többiek is kiálltak előle kereket cserélni. Míg ellenfelei csak kétszer tankoltak a verseny során, Räikkönen összesen háromszor járt a boxban, de a kényszerből választott taktika meglepően jól működött, s a McLaren a Mercedes hazai pályáján megérdemelten került fel a dobogóra. Räikkönen az 57. körben, egy gyönyörűen eltalált és sportszerűen rámenős előzéssel kaparintotta meg a 3. helyet Buttontól, csapattársa, Pedro de la Rosa viszont nem tudta megismételni franciaországi teljesítményét, mert az autója a 3. körben hirtelen lelassult.

A Ferrarira azonban a hibátlanul vezető Räikkönen sem jelentett fenyegetést, hiszen Schumacher és Massa már a McLaren első kiállásánál az élre került, s többé ki sem engedte a kezéből a vezetést. Massa mindvégig csapattársa autójára tapadt, s amikor Schumacher a 21. körben, első kerékcseréje után kiszáguldott a boxutcából, kis híján meg is tudta előzni őt. De a végső sorrend egy pillanatra sem volt kétséges, és még olyan időszak is akadt, amikor a Ferrarik előnye Button Hondájával szemben bő fél percre rúgott.

A két Renault rajtnál körülautózta Buttont, akinek a hajtűben kisodródó Alonsót hamar sikerült visszaelőznie, és a következő körben Fisichellától is vissza tudta venni a helyét. A Honda másik versenyzője, Rubens Barrichello nem használhatta ki az autójában rejlő képességeket, mert a 19. körben, motorhiba miatt fel kellett adnia a versenyt. Előzőleg, közvetlenül első boxkiállása előtt, az 5. helyen haladt.

A két Renault a rajt utáni körökben fokozatosan hátraesett Buttonhoz képest, sőt, a 13. körre Alonso már Fisichellától is 6.8 másodperccel lemaradt. A francia istálló szemlátomást a Michelin gumik hólyagosodásával küszködött, s a tapadási problémáikat híven jelezte, hogy Alonso - aki a 43. körben lebonyolított második kiállása során került Fisichella elé - a 61. körben, egy rá nem jellemző hibával lesodródott az egyik kanyarban, s ha nem csapattársa autózik mögötte, valószínűleg veszít is egy helyet.

Fisichellát ekkor Jarno Trulli követte a Toyotával. Trullinak tegnapi motorcseréje miatt az utolsó előtti helyről, Christijan Albers Midlandje elől kellett rajtolnia, de a többiekéhez hasonló két kiállásos taktikája dacára, tehát erőből feljött a 7. helyre. A másik Toyotát vezető Ralf Schumacher viszont esett-kelt, és miután a rajtot követően összeütközött David Coulthard Red Bulljával, majd kapott egy büntetést is boxutcai gyorshajtásért, összesen négyszer járt a szerelőinél. A páros az 54. körben újra találkozott, Ralf ugyanis ekkor megelőzte Coulthardot, immár egy tiszta manőverrel.

A 8. helyért járó pontot Coulthard csapattársa, Christian Klien zsebelte be, aki sokáig Trullival vívott párharcot. Egészen a 60. körig úgy tűnt, megtörik a Williams Nürburgring óta tartó pont nélküli sorozata is, az 5. helyen haladó Webber autója ekkor azonban motorhiba miatt megállt. Nico Rosberg pedig még a legelső körben esett ki, amikor a fiatal német versenyző túl meredeken vágott be az egyik Midland elé, amely meglökte az autóját, s ő a gumifalban végezte.

A Midland mindkét autója célba ért, s bár későre időzített első kerékcseréjét megelőzően Albers még a 11. helyen is állt, Tiago Monteiro egészen addig Takuma Sato új Super Agurija mögött haladt, amíg az a 39. körben, egy műszaki hiba következtében fel nem adta a küzdelmet.

A kiesők listájára került még a két BMW-Sauber is. A fékproblémákkal küszködő Nick Heidfeld egy korábbi, éppen csapattársával történő ütközés eredményeként fékproblémákkal küszködött, s a 10. körben hajtott be végleg a garázsba, míg a túlkormányzottságra panaszkodó Jacques Villeneuve a 31. körig jutott, amikor a célegyenesre vezető kanyarban kirepült a kavicságyba.

Pályafutásának 89 futamgyőzelmével, amely a Ferrarinál kereken 70. sikere volt, Schumacher tehát újra nyitottá tette az egyéni világbajnokságot, miközben a csapatok küzdelmében a Renault előnye az elvileg már a Hungaroringen is behozható 10 pontra csökkent. Még semmi sem dőlt el.

    Verseny 12. - Német GP  
    Helyszín: Hockenheim, Németország  
    Időpont: 2006. július 30., vasárnap, 14:00-16:00 (CET)  
    Pályahossz: 4574 m  
    Időjárás: Száraz (levegő: 33-34 fok, aszfalt: 47-51 fok)  
    Tavalyi első: F. Alonso (Renault) 1ó26:28.599      
    Név   Csapat G   Idő   Kiesés oka Kör  
1.   Michael Schumacher GER Ferrari B 1ó27:51.693   67  
2.   Felipe Massa BRA Ferrari B + 0.720   67  
3.   Kimi Räikkönen FIN McLaren-Mercedes M + 13.206   67  
4.   Jenson Button GBR Honda M + 18.898   67  
5.   Fernando Alonso SPA Renault M + 23.707   67  
6.   Giancarlo Fisichella ITA Renault M + 24.814   67  
7.   Jarno Trulli ITA Toyota B + 26.544   67  
8.   Christian Klien AUT Red Bull-Ferrari M + 48.131   67  
9.   Ralf Schumacher GER Toyota B + 1:00.358   67  
10.   Vitantonio Liuzzi ITA Toro Rosso-Cosw. M + 1 kör   66  
11.   David Coulthard GBR Red Bull-Ferrari M + 1 kör   66  
12.   Scott Speed USA Toro Rosso-Cosw. M + 1 kör   66  
13.   Christijan Albers NED MF1-Toyota B + 1 kör   66  
14.   Tiago Monteiro POR MF1-Toyota B + 2 kör   65  
   
15.   Mark Webber AUS Williams-Cosworth B + 8 kör   motor 59  
16.   Takuma Sato JAP Super Aguri F1 B + 29 kör   műszaki 38  
17.   Jacques Villeneuve CAN BMW-Sauber M + 37 kör   kicsúszás 30  
18.   Rubens Barrichello BRA Honda M + 49 kör   motor 18  
19.   Nick Heidfeld GER BMW-Sauber M + 58 kör   fék 9  
20.   Pedro de la Rosa SPA McLaren-Mercedes M + 65 kör   elektromos 2  
21.   Sakon Yamamoto JAP Super Aguri F1 B + 66 kör   műszaki 1  
22.   Nico Rosberg GER Williams-Cosworth B + 67 kör   ütközés 0  
    Leggyorsabb kör: M. Schumacher (Ferrari) 1:16.357     17  
   
B = Bridgestone,  M = Michelin

 
Óra
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Néhány szó a Forma 1-ről
 
Értsük meg a sportot!
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Design
 
Design2
 
Design 3
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!