Christian Klien rajongói oldal :)
Menü
 
Fórum
 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Infók
 
Képek
 
Számláló
Indulás: 2005-08-18
 
Videók

Chris és Montoya (2004, Nürburgring)

Chris és Webber

Chris bukfence (2005, Hungaroring)

Chris vs. Nico Rosberg (2006, Bahrein)

Chris és Kimi (2006, Malajzia)

Chris balesete (2006, Ausztrália)

Chris, Massa és Rosberg (2006, Ausztrália)

Pre-Race ceremónia (2006, USA)

Chris és Toni megmutatják a lakásukat érdemes megnézni, nagyon jó vidi ;)

Chris kamerát takarít :)

Egy interjú

Chris és Alonso

 
Kokpit és biztonság

Kokpit/biztonság

 

 

 A modern Forma 1-es autó szívében fekszik a roppant erős monocoque (önhordó héjszerkezetű, egyetlen darabból álló alkatrész, melyben a pilóta helyet foglal), melyet gyakran „teknőnek” neveznek. Ez egyesíti a műszerfalat és a pilóta „túlélő celláját”, de természetesen a formája a kocsi alvázának legfontosabb alkotóeleme, a motorral és a közvetlenül hozzá szerelt első felfüggesztéssel. Mindkét szerep –mint szerkezeti alkotóelem és biztonsági szerkezet- megkívánja, hogy olyan erős legyen, amennyire csak lehet.

 

Mint az autó nagy részét, a monocoque-t is karbonszálak alkotják. Ez magában foglalja a magas sűrűségű, szőtt, lemezes külső burkolatot, és egy erős, könnyű, „méhsejt” struktúrájú belsőt. A monocoque-t összeállítani az egyik legnagyobb munka –állítják a csapatok szakemberei. Ez nem tér el az 1:1 arányú mintadarabtól, elkülönített karbonszálas komponensek százaitól, kötőanyagként pedig nagyon erős ragasztóanyagot használnak.

 

A tény, hogy sok Forma 1-es pilóta túlélt óriási baleseteket köszönhető a roppant erős „túlélő cellának”. Ez egy fizetség a csapatok nagy elkötelezettségének a biztonság iránt, de természetesen a kialakult technikai szabályok (lefektetve az FIA által) meghatározzák a fokozatosan szigorodó biztonsági követelményeket.

 

 

Az alapelv megmaradt, mint mindig, hogy a pilótának képesnek kell lennie a legrövidebb idő alatt kiszállni belől –a szabályok értelmében 5 másodperc anélkül, hogy bármit is eltávolítana a kormányon kívül. (A szabályok kimondják azt is, hogy a pilótának vissza kell tennie a kormány másik 5 másodperc alatt, ugyanis a biztonság szempontjából életveszélyes manőverezni a megsérült autóval a pálya közelében.). A törésvédelem magában foglalja a „túlélő cella” első és hátsó részét, és rendelkezik „felborulás-vedelemmel” is a pilóta ülése mögött. Az erőfeszítések az utóbbi években a pilóta fejének a védelme köré összpontosul –ez a terület a legjobban sebezhető a repülő törmelékek által, és ez meghatározza a kokpit oldalfalának a magasságát és a keménységét.

 

Mint az utcai autóknak, úgy a Forma 1-es autóknak is rengeteg törés és terhelési teszten kell átmenniük, mielőtt alkalmassá válnak a versenyzésre. Ez nem esik egybe azzal, hogy az FIA az Euro-NCAP utcai tesztprogram egyik aktív tagja. A törésteszt megkívánja, hogy az autó „túlélő celláját” hozzácsatolják egy speciális kocsihoz egy 75 kg-os kész utánzattal –ez azután összeütközik egy szilárd tárggyal 50 km/h-s sebességgel. A lassú sebességű teszt nem tükrözi a Forma 1-es autó azon képességét, hogy a nagy ütközéseknél keletkező erőket elnyelje –a sebesség kiválasztása lehetővé teszi, hogy pontosabban lemérjék, hogy a kocsi hogy nyeli el a nemkívánatos ellenerőt.  A hátsó ütközések, és a kormányrúd tesztelése is természetesen megvalósul.

 
Óra
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Néhány szó a Forma 1-ről
 
Értsük meg a sportot!
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Design
 
Design2
 
Design 3
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!