Christian Klien rajongói oldal :)
Menü
 
Fórum
 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Infók
 
Képek
 
Számláló
Indulás: 2005-08-18
 
Videók

Chris és Montoya (2004, Nürburgring)

Chris és Webber

Chris bukfence (2005, Hungaroring)

Chris vs. Nico Rosberg (2006, Bahrein)

Chris és Kimi (2006, Malajzia)

Chris balesete (2006, Ausztrália)

Chris, Massa és Rosberg (2006, Ausztrália)

Pre-Race ceremónia (2006, USA)

Chris és Toni megmutatják a lakásukat érdemes megnézni, nagyon jó vidi ;)

Chris kamerát takarít :)

Egy interjú

Chris és Alonso

 
Kokpit és biztonság

Kokpit/biztonság

 

 

 A modern Forma 1-es autó szívében fekszik a roppant erős monocoque (önhordó héjszerkezetű, egyetlen darabból álló alkatrész, melyben a pilóta helyet foglal), melyet gyakran „teknőnek” neveznek. Ez egyesíti a műszerfalat és a pilóta „túlélő celláját”, de természetesen a formája a kocsi alvázának legfontosabb alkotóeleme, a motorral és a közvetlenül hozzá szerelt első felfüggesztéssel. Mindkét szerep –mint szerkezeti alkotóelem és biztonsági szerkezet- megkívánja, hogy olyan erős legyen, amennyire csak lehet.

 

Mint az autó nagy részét, a monocoque-t is karbonszálak alkotják. Ez magában foglalja a magas sűrűségű, szőtt, lemezes külső burkolatot, és egy erős, könnyű, „méhsejt” struktúrájú belsőt. A monocoque-t összeállítani az egyik legnagyobb munka –állítják a csapatok szakemberei. Ez nem tér el az 1:1 arányú mintadarabtól, elkülönített karbonszálas komponensek százaitól, kötőanyagként pedig nagyon erős ragasztóanyagot használnak.

 

A tény, hogy sok Forma 1-es pilóta túlélt óriási baleseteket köszönhető a roppant erős „túlélő cellának”. Ez egy fizetség a csapatok nagy elkötelezettségének a biztonság iránt, de természetesen a kialakult technikai szabályok (lefektetve az FIA által) meghatározzák a fokozatosan szigorodó biztonsági követelményeket.

 

 

Az alapelv megmaradt, mint mindig, hogy a pilótának képesnek kell lennie a legrövidebb idő alatt kiszállni belől –a szabályok értelmében 5 másodperc anélkül, hogy bármit is eltávolítana a kormányon kívül. (A szabályok kimondják azt is, hogy a pilótának vissza kell tennie a kormány másik 5 másodperc alatt, ugyanis a biztonság szempontjából életveszélyes manőverezni a megsérült autóval a pálya közelében.). A törésvédelem magában foglalja a „túlélő cella” első és hátsó részét, és rendelkezik „felborulás-vedelemmel” is a pilóta ülése mögött. Az erőfeszítések az utóbbi években a pilóta fejének a védelme köré összpontosul –ez a terület a legjobban sebezhető a repülő törmelékek által, és ez meghatározza a kokpit oldalfalának a magasságát és a keménységét.

 

Mint az utcai autóknak, úgy a Forma 1-es autóknak is rengeteg törés és terhelési teszten kell átmenniük, mielőtt alkalmassá válnak a versenyzésre. Ez nem esik egybe azzal, hogy az FIA az Euro-NCAP utcai tesztprogram egyik aktív tagja. A törésteszt megkívánja, hogy az autó „túlélő celláját” hozzácsatolják egy speciális kocsihoz egy 75 kg-os kész utánzattal –ez azután összeütközik egy szilárd tárggyal 50 km/h-s sebességgel. A lassú sebességű teszt nem tükrözi a Forma 1-es autó azon képességét, hogy a nagy ütközéseknél keletkező erőket elnyelje –a sebesség kiválasztása lehetővé teszi, hogy pontosabban lemérjék, hogy a kocsi hogy nyeli el a nemkívánatos ellenerőt.  A hátsó ütközések, és a kormányrúd tesztelése is természetesen megvalósul.

 
Óra
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Néhány szó a Forma 1-ről
 
Értsük meg a sportot!
 
Naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Design
 
Design2
 
Design 3
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!