Hírek : A Ferrari nyert, Schumacher felzárkózott Alonsóhoz - A Renault küszködött |
A Ferrari nyert, Schumacher felzárkózott Alonsóhoz - A Renault küszködött
Marcsi 2006.07.30. 17:58
A Ferrari három futamból már a második kettős győzelmét aratta, amikor Michael Schumacher és Felipe Massa kényelmesen megnyerte a Német Nagydíjat. Az 5. helyen célba érő Fernando Alonso előnye 11 pontra csökkent, így a világbajnokság egyre nyitottabb.
A tavalyi Német Nagydíjon, amely akkor szintén a világbajnokság 12. futama volt, Fernando Alonso 36 pontra növelte az előnyét Kimi Räikkönennel szemben. A Ferrari és a Bridgestone gondoskodott róla, hogy a Renault számára idén ne alakuljon ilyen kedvezően a forgatókönyv, amikor Michael Schumacher fölényesen megnyerte a hockenheimi versenyt, s hat fordulóval az idény vége előtt 11 pontra megközelítette Alonsót.
Ezzel sikerült átlépnie egy fontos lélektani határt, hiszen Alonso többé elvileg sem engedheti meg magának, hogy minden fennmaradó futamon csak a 2. helyen végezzen. A Renault-nak össze kell szednie magát, hogy megállítsa a Ferrari-Bridgestone tengely előrenyomulását, amely az USA Nagydíj óta tart: az elmúlt három fordulóból a maranellói istálló már második kettős győzelmét aratta.
Ez azonban legalább annyira a Bridgestone sikere volt, mint a Ferrarié, hiszen a 67 körös versenynek több szakaszában nem csak Schumacher és a 2. helyen befutó Felipe Massa, hanem Mark Webber Williams-e és a két Toyota is gyorsabb volt az összes michelines autónál.
Eközben a Renault a Michelin hierarchiáján belül is visszacsúszott - legalábbis Alonso kezében, mert Giancarlo Fisichella továbbra is hasonló eredményeket szállít a csapatnak, mint korábban. Hockenheimben azonban sem neki, sem Alonsónak nem volt esélye, hogy szembeszálljon Jenson Button Hondájával és a brillírozó Kimi Räikkönen McLarenjével, s még azt is részben a szerencsének köszönhették, hogy az 5-6. helyen sikerült célba érniük.
Mint később kiderült, Räikkönen szombaton azért tudta megszerezni a pole pozíciót a két Ferrari orra elől, mert egy technikai baki miatt csak 10 körre elég benzint tankoltak az autójába. A malőr azonban annak ellenére nem bosszulta meg magát, hogy Räikkönen elsőre a többieknél korábban volt kénytelen kiállni a boxba, ahol ráadásul 15.2 másodpercet töltött el egy megszoruló kerékanya miatt.
Miután a rajtnál könnyedén sikerült megtartania a vezetést, Räikkönen a 11. körben a 8. helyen folytatta a küzdelmet, s innen felkapaszkodott az 5-ödikre, amikor a többiek is kiálltak előle kereket cserélni. Míg ellenfelei csak kétszer tankoltak a verseny során, Räikkönen összesen háromszor járt a boxban, de a kényszerből választott taktika meglepően jól működött, s a McLaren a Mercedes hazai pályáján megérdemelten került fel a dobogóra. Räikkönen az 57. körben, egy gyönyörűen eltalált és sportszerűen rámenős előzéssel kaparintotta meg a 3. helyet Buttontól, csapattársa, Pedro de la Rosa viszont nem tudta megismételni franciaországi teljesítményét, mert az autója a 3. körben hirtelen lelassult.
A Ferrarira azonban a hibátlanul vezető Räikkönen sem jelentett fenyegetést, hiszen Schumacher és Massa már a McLaren első kiállásánál az élre került, s többé ki sem engedte a kezéből a vezetést. Massa mindvégig csapattársa autójára tapadt, s amikor Schumacher a 21. körben, első kerékcseréje után kiszáguldott a boxutcából, kis híján meg is tudta előzni őt. De a végső sorrend egy pillanatra sem volt kétséges, és még olyan időszak is akadt, amikor a Ferrarik előnye Button Hondájával szemben bő fél percre rúgott.
A két Renault rajtnál körülautózta Buttont, akinek a hajtűben kisodródó Alonsót hamar sikerült visszaelőznie, és a következő körben Fisichellától is vissza tudta venni a helyét. A Honda másik versenyzője, Rubens Barrichello nem használhatta ki az autójában rejlő képességeket, mert a 19. körben, motorhiba miatt fel kellett adnia a versenyt. Előzőleg, közvetlenül első boxkiállása előtt, az 5. helyen haladt.
A két Renault a rajt utáni körökben fokozatosan hátraesett Buttonhoz képest, sőt, a 13. körre Alonso már Fisichellától is 6.8 másodperccel lemaradt. A francia istálló szemlátomást a Michelin gumik hólyagosodásával küszködött, s a tapadási problémáikat híven jelezte, hogy Alonso - aki a 43. körben lebonyolított második kiállása során került Fisichella elé - a 61. körben, egy rá nem jellemző hibával lesodródott az egyik kanyarban, s ha nem csapattársa autózik mögötte, valószínűleg veszít is egy helyet.
Fisichellát ekkor Jarno Trulli követte a Toyotával. Trullinak tegnapi motorcseréje miatt az utolsó előtti helyről, Christijan Albers Midlandje elől kellett rajtolnia, de a többiekéhez hasonló két kiállásos taktikája dacára, tehát erőből feljött a 7. helyre. A másik Toyotát vezető Ralf Schumacher viszont esett-kelt, és miután a rajtot követően összeütközött David Coulthard Red Bulljával, majd kapott egy büntetést is boxutcai gyorshajtásért, összesen négyszer járt a szerelőinél. A páros az 54. körben újra találkozott, Ralf ugyanis ekkor megelőzte Coulthardot, immár egy tiszta manőverrel.
A 8. helyért járó pontot Coulthard csapattársa, Christian Klien zsebelte be, aki sokáig Trullival vívott párharcot. Egészen a 60. körig úgy tűnt, megtörik a Williams Nürburgring óta tartó pont nélküli sorozata is, az 5. helyen haladó Webber autója ekkor azonban motorhiba miatt megállt. Nico Rosberg pedig még a legelső körben esett ki, amikor a fiatal német versenyző túl meredeken vágott be az egyik Midland elé, amely meglökte az autóját, s ő a gumifalban végezte.
A Midland mindkét autója célba ért, s bár későre időzített első kerékcseréjét megelőzően Albers még a 11. helyen is állt, Tiago Monteiro egészen addig Takuma Sato új Super Agurija mögött haladt, amíg az a 39. körben, egy műszaki hiba következtében fel nem adta a küzdelmet.
A kiesők listájára került még a két BMW-Sauber is. A fékproblémákkal küszködő Nick Heidfeld egy korábbi, éppen csapattársával történő ütközés eredményeként fékproblémákkal küszködött, s a 10. körben hajtott be végleg a garázsba, míg a túlkormányzottságra panaszkodó Jacques Villeneuve a 31. körig jutott, amikor a célegyenesre vezető kanyarban kirepült a kavicságyba.
Pályafutásának 89 futamgyőzelmével, amely a Ferrarinál kereken 70. sikere volt, Schumacher tehát újra nyitottá tette az egyéni világbajnokságot, miközben a csapatok küzdelmében a Renault előnye az elvileg már a Hungaroringen is behozható 10 pontra csökkent. Még semmi sem dőlt el.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Hockenheim, Németország |
|
|
|
Időpont: |
2006. július 30., vasárnap, 14:00-16:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4574 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 33-34 fok, aszfalt: 47-51 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
F. Alonso (Renault) |
1ó26:28.599 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
|
Idő |
|
Kiesés oka |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
1ó27:51.693 |
|
|
67 |
|
2. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
+ |
0.720 |
|
|
67 |
|
3. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
13.206 |
|
|
67 |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
+ |
18.898 |
|
|
67 |
|
5. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
+ |
23.707 |
|
|
67 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
+ |
24.814 |
|
|
67 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
+ |
26.544 |
|
|
67 |
|
8. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
48.131 |
|
|
67 |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
+ |
1:00.358 |
|
|
67 |
|
10. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kör |
|
|
66 |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
+ |
1 kör |
|
|
66 |
|
12. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
+ |
1 kör |
|
|
66 |
|
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
+ |
1 kör |
|
|
66 |
|
14. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
+ |
2 kör |
|
|
65 |
|
|
|
|
15. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
8 kör |
|
motor |
59 |
|
16. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
29 kör |
|
műszaki |
38 |
|
17. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
+ |
37 kör |
|
kicsúszás |
30 |
|
18. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
+ |
49 kör |
|
motor |
18 |
|
19. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
+ |
58 kör |
|
fék |
9 |
|
20. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
+ |
65 kör |
|
elektromos |
2 |
|
21. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
+ |
66 kör |
|
műszaki |
1 |
|
22. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
+ |
67 kör |
|
ütközés |
0 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Leggyorsabb kör: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:16.357 |
|
|
17 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | | |
|