Christian Klien rajongói oldal :)
Menü
 
Fórum
 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Infók
 
Képek
 
Számláló
Indulás: 2005-08-18
 
Videók

Chris és Montoya (2004, Nürburgring)

Chris és Webber

Chris bukfence (2005, Hungaroring)

Chris vs. Nico Rosberg (2006, Bahrein)

Chris és Kimi (2006, Malajzia)

Chris balesete (2006, Ausztrália)

Chris, Massa és Rosberg (2006, Ausztrália)

Pre-Race ceremónia (2006, USA)

Chris és Toni megmutatják a lakásukat érdemes megnézni, nagyon jó vidi ;)

Chris kamerát takarít :)

Egy interjú

Chris és Alonso

 
Hírek
Hírek : Német GP előzetes

Német GP előzetes

Marcsi  2006.07.24. 20:38

Folytatja-e a megkezdett felzárkózást Schumacher és a Ferrari, avagy Fernando Alonso ismét visszaveszi az uralmat, ahogyan azt tette Imola és Nürburgring után? Ezekre a kérdésekre fog választ adni a Német Nagydíj, a bajnokság tizenkettedik állomása.

A németországi eredmények és erőviszonyok a megszokottnál is értékesebbek lehetnek, hiszen könnyen előrevetíthetik a következő két forduló, a magyarországi és a törökországi verseny erőviszonyait. A szakértők egybehangzó véleménye szerint az idei bajnokságot a gumik fogják eldönteni, mert a Ferrari és a Renault versenyautói, a 248 F1 és az RS26 között nincsenek döntő minőségű sebességbeli különbségek. Mivel pedig a hockenheimi pálya kiváló gumikat igényel és az aerodinamikai és motorerőbeli különbségek kevésbé domborodnak ki, Hockenheim könyörtelenül megmutatja a gumik közti különbségeket. Ez különösen annak fényében lesz érdekes, hogy a Német GP-t megelőzően rendezték az utolsó teszteket a nyári teszttilalom előtt, így a Magyar, illetve a Török Nagydíjra nem lehet majd újonnan tesztelt alkatrészekkel érkezni, vagyis a németországi erőviszonyok határozhatják majd meg a hungaroringi és az isztambuli futam eredményeit is.

      A Német GP-re viszont nem olyan könnyű jósolni, mint amilyen egyszerű lesz majd előrelátni a mogyoródi erőviszonyokat a hockenheimiek alapján. A múlt héten intenzív tesztek folytak Le Castelletben (Ferrari), illetve Jerez de la Frontérában (az összes többi csapat a Super Aguri kivételével), az ezeken a pályákon kipróbált gumik fogják eldönteni a következő három nagydíj végkimenetelét. Ugyanakkor felelőtlenség lenne az utóbbi két nagydíjból következtetve a Ferrari sikerére fogadni, mert az imolai és a nürburgringi kudarc után is feltámadt az Alonso-Renault-Michelin trió.

      Amellett, hogy a Schumacher-fivéreknek, Heidfeldnek és Rosbergnek is itt lesz a hazai nagydíja, a Mercedes, a BMW és a kölni székhelyű Toyota is hazaérkezik. A többi autógyártó számára is különösen fontos a verseny, hiszen Németország Európa legnagyobb autós piaca. A leghazaibbnak mégis a Mercedes mondhatja magát, hiszen a '30-as években épült pálya kezdetben a stuttgartiak tesztpályája volt. Az akkor még szélvészgyors aszfaltcsíkot később sikánokkal lassították, jelenlegi formáját a 2002-es radikális átépítés során nyerte el, amikor egyébként két kilométerrel rövidebb is lett.

Bár a legtöbb Német GP-t Hockenheimben rendezték (számszerint 30-at), kezdetben a mai Európa Nagydíj helyszíne, a Nürburgring fogadta a száguldó cirkuszt. Ugyan 1950-ben, 1955-ben és 1960-ban nem látogatta meg a németeket a sorozat, a legtöbb nagydíjat mégis német földön rendezték, mivel tizenegyszer az Európa GP promóteri feladatait is a germánok vállalták. A Német GP-n eddig három pálya osztozott : a már említett Hockenheim és Nürburgring, továbbá a berlini autópályákból összeállított AVUS aszfaltcsík, amely 1959-ben szolgált a Nagydíj helyszínéül.

F1 
Hockenheim korábban több szempontból is hasonlított Monzára  (az olasz aszfaltcsíkra már csak a Parabolika-kanyar emlékeztethet, hiszen Itáliában is van egy ilyen nevezetű ív, bár a németek nem mindig így nevezik a saját Parabolicájukat, eredeti neve Hochgeschwindigkeits), egészen pontosan 2002 óta, amikor is a német pályát átépítették. Akkor eltűnt a Hockenheimring védjegyének számító erdei szakasz, ahol 300 km/h fölötti tempóval száguldottak az alig pár méteres távolságban található fenyőfák között. A pályát érintő legnagyobb léptékű módosítás alatt a Ring karaktere teljesen megváltozott. A korábban kulcsfontosságúnak számító motorerő ma már csak részletkérdés, ezt bizonyítja az a 62-63 %-os érték is, ami a padlógázzal megtett szakaszokra vonatkozik és a legtöbb padlógázzal megtett szakasz (kb. 15 másodperc) időtartama is alig lépi túl az átlagot. Az egyetlen, szinte érintetlen szakasz a Stadion-elnevezésű, amely a pálya egyik leglassabb része, ezzel szemben több százezer nézőt képes befogadni, fantasztikus élményt adva a versenyzőknek, akik az ordító motoron és zajszigetelt bukósisakon keresztül is hallják a nézők üdvrivalgását. A kanyarok halmazát lassú és közepesen gyors fordulók alkotják, s mivel nincsenek szélvészgyors kanyarok és kimagaslóan nagy végsebesség is csak a Parabolika végén érhető el, az aerodinamika sem döntő fontosságú.

      Ha az aerodinamikai hatékonyság és a motorerő csak részletkérdés Hockenheimben, akkor mi fontos valójában az alig több, mint húszezer fővel rendelkező kisváros pályáján (a versenyre egyébként általában ennél ötször többen látogatnak ki) ? Elsősorban a gumi, de a fék sem elhanyagolható. A lassú kanyarokba való érkezéskor (ilyenekben bővelkedik a Ring) különösen fontos a jó fékezőerő és a tapadás, a kimenetelnél pedig hatékony kigyorsításra és stabil autóra van szükség. A lassú fordulók előtti brutális fékezések miatt a fékek a verseny végére gyakran túlmelegednek és az izzó féktárcsa is megszokott látvány Hockenheimben.

      A július végi időpont miatt a verseny idején kánikulai meleg szokott lenni és ez nem csak tökéletes fizikai kondíciót követel meg a pilótáktól, hanem módfeletti megbízhatóságot a versenyautóktól. Ezért gyakoriak a műszaki hibák, főleg a motorok  hibásodnak meg, de a hőség a tapadásuk miatt oly' fontos abroncsokra is kihatással van, amelyek - bár az aszfalt szokatlanul sima borítású - meglehetősen gyorsan elkopnak és hólyagosodás is előfordul, elsősorban a hátsó kerekeken, amelyekre a lassú kanyarokból való kigyorsítás során különösen nagy terhelés jut. Az is a fokozott gumikopást segíti elő, hogy az új építésű részeken és a régi pályából megmaradt Stadion-részen más az aszfalt burkolata.

      A pálya azon jellegzetessége, hogy relatív könnyű rajta előzni az átépítés után is megmaradt. A legjobb előzési pont a Parabolika-ív utáni első hajtűkanyar, a Spitzkehre, itt 310 km/h-ás tempóról lassítanak le a pilóták 70 km/h-ás sebességre és kapcsolnak vissza egyes sebességi fokozatba. Az átépítés óta nagyobb leszorítóerőt használnak a csapatok, a végsebességhajhászás helyett a lassú kanyarokban való hatékonyság kapja a főszerepet, ennek köszönhetően a lassú Stadion-szakaszban jelentősen megnőttek a kanyarsebességek.

 
Óra
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Néhány szó a Forma 1-ről
 
Értsük meg a sportot!
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Design
 
Design2
 
Design 3
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!