Hírek : Schumacheré a pole, ismét két Ferrari az élen - Alonso a 3. helyről rajtol
Schumacheré a pole, ismét két Ferrari az élen - Alonso a 3. helyről rajtol
Marcsi 2006.07.15. 16:32
Indianapolis után a Michelin és a Renault felségterületén, Franciaországban is a Ferrari nyerte az első csatát, amikor Michael Schumacher és Felipe Massa magabiztosan bevette magát az első rajtsorba, megelőzve Fernando Alonso Renault-ját.
A Ferrari a két héttel ezelőtti USA GP után zsinórban másodszor, Magny-Cours-ban is meghódította az első rajtsort, amikor Michael Schumacher és Felipe Massa magabiztosan legyőzte a Renault-t a Francia Nagydíj szombati időmérő edzésén.
A Michelin otthonában, az 55 fokos pályán a rivális Bridgestone vitte a prímet, ami jól látszott abból, hogy az edzés négy legjobb köridejét a két Ferrari és a két Toyota érte el.
Schumacher idei negyedik, pályafutásának 68. pole pozícióját szerezte meg, miután az időmérő első etapjában még alulmaradt Jarno Trullival szemben, a következő kettőt viszont fölényesen uralta. A német versenyző autója a délelőtti tréningen kigyulladt, de a motorja szerencsére nem sérült meg, ezért a holnapi futamon megtarthatja az első rajtkockát.
A címvédő Fernando Alonso a 3. helyet szerezte meg, megelőzve Trullit és csapattársát, Ralf Schumachert, míg a másik Renault-t vezető Giancarlo Fisichella erejéből csak a 7. helyre futotta.
A 6. rajtkockából Kimi Räikkönen startolhat majd a McLarennel. A Juan-Pablo Montoya helyére lépő Pedro de la Rosa a 8. legjobb köridőt ért el, így a harmadik fordulóban Nico Rosberget és David Coulthardot utasította maga mögé.
Az első etap
Az időmérő edzés kezdetekor már 53 fok volt az aszfalt hőmérséklete, s ahogy zöldre váltott a jelzőlámpa a boxutca végén, szokatlan módon senki nem sietett azonnal a pályára.
Végül a délelőtt a 2. helyen végző Nick Heidfeld volt az első, aki másfél perc elteltével nekivágott az első próbálkozásának, és rövidesen kihajtott a garázsból Michael Schumacher is, aki délelőtt alig tudott megtenni néhány kört egy kisebb tűz miatt - jóllehet, a Ferrari motorját végül nem kellett kicserélni. A német versenyző egyelőre csak egy ellenőrző kört tett meg, amely után azonnal visszatért a boxba.
1:18.109-cel Heidfeld állította fel az első mércét az 5. percben, Webber 1.2 másodperccel lassabbnak bizonyult nála, Ralf Schumacher pedig beférkőzött közéjük. Egy pillanatra Christijan Albers vette át a vezetést, Jarno Trulli azonban 1:17.092-vel hamar az élre állította a Toyotát.
A 8. percben Tiago Monteiro kicsúszott a kavicságyba, de folytatni tudta a körözést, ahogy David Coulthard 0.058 másodperces előnnyel megszerezte az 1. helyet a Red Bull autójával.
Felipe Massa a 10. percben megtette első mért körét a Ferrarival, s 1:16.277-tel azonnal a tabella tetejére tornázta fel magát, miközben a délelőtti leggyorsabb Jacques Villeneuve feljött a 6. helyre a BMW-Sauberral.
Schumacher azonban mindhárom szektorban a legjobb részidőt futotta meg, és a hétvége első 1:16 alatti körével elhódította ferraris csapattársától az ideiglenes pole pozíciót. Fernando Alonso a 3. időt autózta ki a Renault-ból, de Kimi Räikkönen egy hellyel hátrébb szorította őt, amikor beverekedte magát a két Ferrari közé, a 2. helyre.
Ralf Schumacher ekkor még a kiesők között volt, 50 másodperccel az edzés leintése előtt azonban, 1:15.949-cel 2. lett. A másik Toyotát vezető Trulli még ennél is tovább ment, s 1:15.550-es körével átvette a vezetést Michael Schumachertől. Így a Michelin hazai pályáján Bridgestone-uralom érvényesült, hiszen az első öt helyezettből négy a japán céget képviselte.
A második fordulóba végül bejutott Christijan Albers Midlandje és Scott Speed Toro Rossója is, Villeneuve és Jenson Button azonban kiesett, akárcsak Monteiro, valamint a két Super Aguri.
A második etap
A szünet után ismét Heidfeld BMW-Sauberje volt az első autó a pályán, s a 4. percben 1:16.394-nél állította meg a stoppert, amivel egyelőre sikerült maga mögött tartania Webbert, Rosberget és Speedet is.
Ám a korábbi köridején javító Ralf Schumacher 1:15.625-ös eredménnyel ajándékozta meg a Toyotát, mielőtt Trulli felzárkózott mögé a 2. helyre. Ezt azonban csak néhány másodpercig tudta megtartani, mert először Räikkönen, majd Alonso kaparintotta meg tőle, s az első négy helyezettet ekkor mindössze 0.15 másodperc választotta el egymástól.
Öt perccel az etap vége előtt Massa megszerezte a 2. helyet Alonsótól, majd a Bridgestone diadalát Michael Schumacher tette teljessé, aki fél másodpercet vert öccsére, 1:15.111-gyel beállítva a hétvége legjobb köridejét.
A hajrában még Webber, Heidfeld, Coulthard és Rosberg versengett a továbbjutásért. Rosberg egy 1:15.926-os idővel biztosította, hogy bekerüljön a legjobb tíz közé, Coulthard pedig kiszorította a 10. helyről Webbert, miközben Heidfeld nem tudott javítani.
Klien, Barrichello, Speed és Albers számára szintén véget ért az időmérő. Barrichello kihasználta a lehetőséget, hogy ettől a hétvégétől nem csak a leintésig befejezett, hanem az addig megkezdett mért köröket is figyelembe veszik az elszámolásnál, de így sem sikerült megelőznie Coulthardot.
Csak az juthatott be a harmadik etapba, aki 1:16 alatti időeredményt ért el, s míg Michael több mint fél másodpercet vert Ralfra, a 2. és a 10. helyezett között alig 0.349 másodperc volt a különbség.
A harmadik etap
A harmadik, immár 20 helyett 15 perces forduló kezdetéhez két sorban álltak fel az autók a boxutca kijáratánál. Bár a zöld jelzés megjelenésére Alonso reagált a legjobban, Schumacher az egyik kanyarban megelőzte a Renault-t, s néhány másodpercre szabályos küzdelem alakult ki, ahogy a spanyol megpróbálta visszavenni a helyét. A boxutcai irányítóközpontban figyelő Flavio Briatore közben vigyorogva nyugtázta a váratlan miniversenyt.
A csapatok szemlátomást igyekeztek kihasználni a rendelkezésükre álló, az eddiginél rövidebb időt, s Alonso körbe-körbe kergette a pályán Schumachert, 1:17.8 körüli szinteket autózva. Sőt, a 6. percben egy merész manőverrel még vissza is előzte a Ferrarit.
Két perccel később de la Rosa volt az első, aki kihajtott a boxba új gumikért, őt hamarosan Räikkönen is követte. Schumacher és Alonso egy körrel ezután, egyszerre látogatták meg a szerelőiket, majd hasonlóan tettek csapattársaik is.
De la Rosa a 11. percben 1:16.632-vel az élre ugrott, megelőzve Räikkönent, aki pedig a pálya első két szektorában gyorsabb volt nála. Alonso azonban hamar átvette tőlük a vezetést, Schumacher viszont nála is tempósabban autózott, s 1:15.770-es köre révén megszerezte az ideiglenes pole pozíciót.
Röviddel ezután Massa kiszorította Alonsót az első rajtsorból, miközben Giancarlo Fisichella feljött a 4. helyre, de la Rosa elé.
Két és fél perccel az edzés leintése előtt az éllovasok másodszor is kereket cseréltek. Räikkönen feltornázta magát Fisichella elé, de Trulli őt is megelőzte.
Alonso megkaparintotta a 2. helyet, de Michael Schumacher 1:15.493-ra javította az eredményét, és a Ferrari hamarosan felhőtlenül ünnepelhetett, hiszen Massának is sikerült bekerülnie a gyorsabbik Renault elé.