Hírek : Villeneuve az élen, Schumacher Ferrarija kigyulladt - Szombati szabadedzés - Francia GP |
Villeneuve az élen, Schumacher Ferrarija kigyulladt - Szombati szabadedzés - Francia GP
Marcsi 2006.07.15. 12:41
A két BMW-Sauber volt a leggyorsabb a Francia Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amelyen a két Renault meglepően rosszul teljesített, Michael Schumacher Ferrarija pedig kigyulladt a boxban.
A két BMW-Sauber volt a leggyorsabb a Francia Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén, amely nem csak azért hozott váratlan izgalmakat, mert a Renault párosa szemlátomást küszködött, hanem azért is, mert Michael Schumacher Ferrarija kigyulladt a boxban.
Schumacher a 27. percben az élen állt, és a következő alkalommal megfutotta az addigi legjobb részidőt Magny-Cours első két szektorában, de nem fejezte be a körét, és amikor megállt a Ferrari garázsa előtt, a 30 fokos hőségben lángok csaptak ki a kipufogójából.
A tüzet meglehetősen lassan sikerült eloltaniuk a szerelőknek, és ezek után a Ferrari óvatosságból Felipe Massát is csak egyetlen próbakörre engedte ki a pályára. A csapattól egyelőre nem érkezett hír arról, hogy Schumacher motorját ki kell-e cserélni, habár informális források szerint erre nem lesz szükség. Állítólag csak kisebb alkatrészek és néhány kábel rongálódtak meg.
Röviddel az eset után a hondás Jenson Button vette át a vezetést 1:17.476-os eredményével, majd a következő 25 percben a tabella élén is maradt, mígnem Jarno Trulli lejjebb szorította a lécet a Toyotával. Az 56. percben Nico Rosberg ragadta magához a kezdeményezést, de Trulli egy pillanattal később ismét az élre állt.
A BMW-Sauber párosa végül egy perccel a leintés előtt villantott az ikertornyos F1.06-tal. Jacques Villeneuve 1:17.005-tel megszerezte az 1. helyet, Nick Heidfeld pedig csekély, 0.044 másodperces hátránnyal felzárkózott mögé.
A Bridgestone jó formát mutatott a rivális Michelin hazai pályáján, a 3. helyen végző Trulli után ugyanis Rosberg és Mark Webber következett a két Williams volánjánál. A sokáig vezető Button végül hatodikként zárta az edzést, megelőzve a McLaren párosát, Kimi Räikkönent és Pedro de la Rosát.
A Renault különös módon látványosan küszködött: Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella ugyanis többször elfékezte magát, és egyikük sem tudta beverekedni magát a legjobb tíz közé - igaz, másokkal ellentétben a hajrában sem rövid etapot teljesítettek.
Az edzésen számtalan kicsúszás történt. Massa a 25. percben pördült meg, míg de la Rosa negyedórával később sodródott le a pályáról, Alonso pedig már a leintés után esett ki az egyik bukótérbe. Takuma Sato alatt az 52. percben megállt a Super Aguri.
|
|
Szombati edzés |
11. - Francia GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszín: |
Magny-Cours, Franciaország |
|
|
|
Időpont: |
2006. július 15., szombat, 11:00-12:00 (CET) |
|
|
|
Pályahossz: |
4411 m |
|
|
|
Időjárás: |
Száraz (levegő: 29-31 fok, aszfalt: 42-46 fok) |
|
|
|
Tavalyi első: |
G. Fisichella (Renault) |
1:14.466 |
|
|
|
|
|
Körrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2003. |
1:13.377 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Név |
|
Csapat |
G |
Köridő |
Km/ó |
Eltér |
Előző |
Kör |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:17.005 |
206.215 |
|
|
13 |
|
2. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:17.049 |
206.097 |
0.044 |
0.044 |
16 |
|
3. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:17.056 |
206.079 |
0.051 |
0.007 |
18 |
|
4. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:17.188 |
205.726 |
0.183 |
0.132 |
16 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:17.358 |
205.274 |
0.353 |
0.170 |
12 |
|
6. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:17.476 |
204.962 |
0.471 |
0.118 |
19 |
|
7. |
|
Kimi Räikkönen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.556 |
204.750 |
0.551 |
0.080 |
12 |
|
8. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.653 |
204.494 |
0.648 |
0.097 |
16 |
|
9. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:17.666 |
204.460 |
0.661 |
0.013 |
18 |
|
10. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:17.859 |
203.953 |
0.854 |
0.193 |
19 |
|
11. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:17.995 |
203.598 |
0.990 |
0.136 |
17 |
|
12. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:18.059 |
203.431 |
1.054 |
0.064 |
24 |
|
13. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:18.199 |
203.067 |
1.194 |
0.140 |
20 |
|
14. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:18.214 |
203.028 |
1.209 |
0.015 |
5 |
|
15. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:18.396 |
202.556 |
1.391 |
0.182 |
8 |
|
16. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:18.447 |
202.425 |
1.442 |
0.051 |
16 |
|
17. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:18.487 |
202.321 |
1.482 |
0.040 |
23 |
|
18. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:18.545 |
202.172 |
1.540 |
0.058 |
20 |
|
19. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:18.631 |
201.951 |
1.626 |
0.086 |
17 |
|
20. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
1:18.961 |
201.107 |
1.956 |
0.330 |
20 |
|
21. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:19.497 |
199.751 |
2.492 |
0.536 |
18 |
|
22. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:21.497 |
194.849 |
4.492 |
2.000 |
10 |
|
 |
 |
|
|
A köridők eloszlása (Tolerancia: 0.0165 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:17.005 |
- (4.492) - |
1:21.497 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 | |
|