Christian Klien rajongói oldal :)
Menü
 
Fórum
 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Infók
 
Képek
 
Számláló
Indulás: 2005-08-18
 
Videók

Chris és Montoya (2004, Nürburgring)

Chris és Webber

Chris bukfence (2005, Hungaroring)

Chris vs. Nico Rosberg (2006, Bahrein)

Chris és Kimi (2006, Malajzia)

Chris balesete (2006, Ausztrália)

Chris, Massa és Rosberg (2006, Ausztrália)

Pre-Race ceremónia (2006, USA)

Chris és Toni megmutatják a lakásukat érdemes megnézni, nagyon jó vidi ;)

Chris kamerát takarít :)

Egy interjú

Chris és Alonso

 
Fékek

Fékek

 

 

 

Ha lassulásról van szó, a Forma 1-es autók meglepően közeli rokonságot mutatnak a közúti unokatestvéreikkel. Az ABS valóban meg van tiltva a versenyeken, a legtöbb modern utcai autó mégis igényt tarthat rá.

 

A fékezés elve egyszerű: lelassítani egy tárgyat a mozgási energia elvezetésével. A Forma 1-es autóknak féktárcsáik vannak (mint a legtöbb utcai autónak) forgótárcsákkal (odaerősítve a kerekekhez), össze vannak nyomva 2 fékpedál között a hidraulikus féknyereg tevékenységének következtében. Ez nagy fény- és hőmennyiséget termel, ezért izzanak a nagy hőtől sárgán a féktárcsák.

 

A Forma 1-es autókban korábban engedélyeztek kipörgésgátló rendszert (ami csökkentette a féknyomást ami engedélyezte a keréknek, hogy újra forduljon, és azután folytassa a lassulást a lehető legnagyobb mértékben), de ezt megtiltották az 1990-es években. A fékezés ezért maradt a Forma 1-es pilóták képességeinek egyik legkomolyabb tesztje.

 

A technikai szabályok szintén megkívánják, hogy minden egyes autónak duplakörös hidraulikus fékrendszere legyen 2 külön víztárolóval az első és a hátsókerekeknél. Ez biztosítja, hogy ha az egyik kör eredménytelen, a fékezés még mindig lehetséges a második körön keresztül. Az első és hátsó körhöz menő fékerő mennyisége irányítható a pilótafülkéből, engedélyezve a pilótának a kezelés stabilizálását, vagy éppen számolhat a csökkenő benzinmennyiséggel. Normál működés alatt a fékezési erő 60%-a az első kerekekhez megy, ami ennek következtében átveszi a terhet a lassulás alatt, ami lökést ad a lassulásnak. (képzeld el, mi történne, ha megpróbálnál lelassítani egy gördeszkát, amin egy teniszlabda van).

 

Egy területen a Forma 1-es fékek többet fejlődtek, mint az utcai autók: az anyag. Minden autó karbonszál komponensű féktárcsákat használ, ami könnyebb és képes magasabb hőmérsékleten működni, mint az acéltárcsák. Egy átlagos Forma 1-es féktárcsa kb. 1.5 kg-ot nyom (ellentétben az amerikai CART-szériában használt ugyanilyen méretű acéltárcsákkal, amelyek 3 kg-ot nyomnak). Ezeket egy speciális összetételű fékpedál fogja és képese roppant magas hőfokon futni –akár 750 °C körül. Korábban eltérő méretű tárcsát használtak az időmérőn és a versenyen, de a 2003-ban megváltoztatott szabályok szerint minden autónak az időmérő után a „Parc Ferme”-be kell hajtania –és ezért a köridejüket a versenyen használatos fékekkel érik el.

 

A Forma 1-es fékek lenyűgözően hatékonyak. Kombinálva a fejlődő abroncs-összetétellel drámaian csökkenti a féktávot. Ez annyit tesz, hogy a Forma 1-es autóknak figyelemre méltóan kevesebb távolság kell, hogy megálljon 160 km/h-ról, mint a közúti autóknak 100 km/h-ról. Az FIA és a konstruktőrök technikai tárgyalásainak egy vitatémája, hogy a túl jó fékek közel vihetik a versenyzőket egymáshoz, és több előzés lehetséges. Ez magában foglalhatja a fék-technológia korlátozását az anyagon át a tervezésig.

 
Óra
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Néhány szó a Forma 1-ről
 
Értsük meg a sportot!
 
Naptár
2026. Február
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
<<   >>
 
Design
 
Design2
 
Design 3
 

HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerd&#245;aljai, 150m2-es alapterület&#251;, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG