| Aerodinamikai egyensúlyAz első- és hátsó tengelyek leszorító erejének harmonikus egyensúlyi állapota.
 Aerodinamikai hatásfokA lehető legnagyobb leszorító erő a lehetséges legkisebb légellenállás mellett.
 AirboxA motor felett található "kémény". A vezető feje fölött található nyíláson levegő áramlik e kürtőbe, melyben - annak speciális belső formája miatt - felgyorsul, s nagyobb hatásfokkal éri el a motor trombita alakú szívócsöveit. Az airboxot aerodinamikai szempontból optimált burkolat fedi.
 AlulkormányzottságA kanyarba túl nagy sebességgel érkező, vagy túl hamar kigyorsítani akaró autó elülső kerekeinek vezetőereje lecsökken/megsemmisül. Az autó csúszni kezd az első kerekein a kanyar külső íve felé. E jelenség veszélytelenebb, mint a túlkormányzottság (lásd a címszót), de jelentős időveszteséget okoz.
 ApexA kanyar belső ívén elhelyezkedő fordulási csúcspont. (ejtsd: épex)
 AutoklávEgy nagynyomású kemence a karbon részek kikeményítéséhez. A kuktához hasonló módon ebben "sütik" a Formula-1-es autók fő alkotóelemeit, melyek magas hőmérsékleten és nagy nyomáson érik el végső szilárdságukat.
 BallasztJárulékos súlyok, melyek az általában túl könnyű versenygépet emelik a tömeglimit fölé. A kedvezőbb súlypont kialakítása miatt az autó alján helyezik el a ballasztsúlyokat.
 BatmanHajlított aero-elemek az oldaldobozok közepén, a hátsó felfüggesztés előtt, melyek a wingletek hatását erősít(het)ik.
 BenzinOptimált szuper-plusz üzemanyag, 99-es, 100-as oktánszámmal. Előnye: magasabb energiasűrűség, gyorsabb égés, alacsonyabb fogyasztás.
 Biztonsági ülés1999 óta kötelező. Baleset után a pilótát az üléssel együtt lehet kiemelni a monocoque-ból. Az üléshéj a röntgensugarakat is átereszti.
 BlackboxOlyan készülék, mely az autó minden fizikai mozgását, rezdülését, és a rá ható erőhatásokat följegyzi. Különösen fontos a balesetek analízisénél.
 BlisteringAngol kifejezés, mely hólyagosodást jelent. E jelenséget még a Goodyear gumik utolsó éveiben ismerhettünk meg igazán. A gumik futófelülete részben felválik a karkasszról, hólyagos lesz, és ledobódik - nagyban rontva a tapadást és menetviselkedést. Leggyakrabban extrém aszfalt- és gumihőmérsékleteknél történik.
 BoxAngol szó, melynek távoli jelentése garázs, ahol a versenyautókat és a technikai felszereléseket tárolják egy teszt, illetve verseny során. Minden csapat legalább három boxszal rendelkezik, ahol kettő a versenyautót, egy pedig a tartalékautót szolgálja ki.
 CAD/CAMComputer Aided Design/Computer Aided Manufacturing, azaz számítógép segítségével történő tervezés és gyártás.
 ChassisFrancia/angol fogalom, mely a kocsitestre, s annak funkcionális, mechanikus kiegészítőire utal. Értelmezni magyarul futómű-viszonylatban kell, melybe bele kell vonnunk a kocsiszekrény szilárdságát és a felfüggesztési komponensek viselkedését. Ha jó a "sasszé": a kocsitest kellően merev, a futómű kedvező geometriájú, jó mechanikus útfogást ad, és jól reagál az útegyenetlenségekre.
 CompoundA kvalifikáció előtt mindenkinek el kell döntenie, milyen keverékű gumit használ a versenyen. A gumikeverék (compound) lehet lágyabb, vagy keményebb. Előbbi jobban tapad, de rövidebb élettartamú, utóbbi fordítva. Esőgumik tetszés szerint választhatók.
 Concorde-AgreementA FOCA és FIA között köttetett egyezség, mely a szabályváltozásokat csak közös egyetértés mellett engedélyezi.
 Curbs vagy KerbsA kanyarok külső és/vagy belső ívén található kerékvető- illetve rázókövek.
 Deflektor (Barge Boards)Angol szó, mely szélterelőt jelent, s a karosszéria mellett, az első kerekek mögött található alkatrészekre utal. Ezek a nagyfelületű, hajlított lemezek nyugtatják meg a kerekek által megörvényeltetett levegőt, így a hűtő jobb hatásfokú légáramot kap.
 DifferenciálA hajtott kerekek kiegyenlítőműve, mely a külső és a belső íven forduló kerekek fordulatszám-különbségeit egyenlíti ki. Elektronikusan is vezérelhető, s a kanyarstabilitás érdekében alkalmazhatók különféle differenciálzárak. A hiányos szabályok miatt a differenciál-kipörgésgátló egységek kezdenek áttekinthetetlenné, kontrollálhatatlanná válni, aránytalan előnyöket biztosítva a nagy költségvetésű csúcs-csapatoknak.
 DiffúzorAerodinamikai vezetőelem, mely az autó hátsó kerekei között található. Fölemeli és megvezeti az autó alja alól érkező levegőt; leszorítóerőt kelt. Hátsó szárnnyal kombinált hatása leginkább esőben látható, mikor az autók látványos "kakasfarkat" húznak maguk mögött.
 Dirty airAngolul piszkos levegő, jelentése pedig azokra az áramlásokra, légörvényekre vonatkozik, mely a haladó autó háta mögött található. Ez a jelenség a kusza áramlások miatt (is) csökkenti a hátul haladó kocsi első szárnyának leszorítóerejét.
 Drive-by-wireKorábban Fly-by-wire throttle; mely a repülésből átházasított kifejezés. Elektronikusan vezérelt gázpedál, ahol a vezető csupán egy potmétert nyomkod, de a rendszer nincs mechanikus kapcsolatban a motorral. A pillangószelepeket tehát nem bowden, hanem az elektronika nyitja-zárja.
 ECUEngine Control Unit, vagy Electronic Control Unit. Ez az elektronikus alapprocesszor vezérli az autót, vagy a motort és tárolja a legfontosabb jeleket. Nélküle nem működik se váltó, se motor�
 Fedélzeti kameraMinden autó rendelkezik fedélzeti kamerával, olykor többel is. Ezeket az airboxon, a cockpiten/-ben, az első- és hátsó szárnyakon stb. helyezik el. Minden perspekívát csupán a digitális Premiere World csatornán láthatunk, a szokásos közvetítések megelégszenek eggyel. A kamerák fontos szerepeket kapnak egyes szituációk, balesetek kiértékelésénél.
 FékegyensúlyAz autó elejére, illetve hátuljára ható fékerők viszonya, melyet a versenyző a kormányról is állíthat. Tiltott viszont a bal és jobb oldali kerekek között variálható fékegyensúly.
 FékekA Formula-1-es autók karbontárcsás fékrendszerrel rendelkeznek. Ezek üzemi hőfoka mintegy 600-800 °C, s ilyenkor a tárcsák látványosan izzanak. Az első és a hátsó futómű külön fékkörre kapcsolódik.
 Fékfolt v. lapos foltA magyar versenyzsargonban nem található meg e szó, csupán utalásokként találkozhatunk vele. Mikor a versenyző túl nagyot fékez; a gumi álltában csúszva egy folton laposra kopik. Ilyenkor már nem teljesen kerek a kerék, s a folt vállai elkezdik rázni a kormányt. Ezek a vibrációk nemcsak kellemetlenek, de időt és pár lóerőt is fölemésztenek. Itthoni kifejezések: "elfékezett kerék", "kockásra fékezett kerék", vagy "szögletesre fékezett kerék".
 Felvezető körA rajt előtti utolsó kör, melyet a kvalifikált autók lassan tesznek meg. Ilyenkor tilos a versenyzőknek egymást, illetve az előttük haladó Safety Cart előzni. Akinek induláskor problémája támad versenyautójával, s nem tud kellően rövid idő alatt felzárkózni az elhaladó mezőnyhöz, elveszti startpozícióját és kénytelen leghátulról nekivágni a versenynek.
 FIAFédération International de l'Automobile, azaz Nemzetközi Autósszövetség. E francia illetőségű hivatal a legnagyobb hatalom a versenysportban.
 FOAA Formula One Administration rövidítése. Az FOA a Formula-1 promóciójáért felelős SLEC egyik leányvállalata. A SLEC ismét egy rövidítés, mely Bernie Ecclestone feleségének nevéből, a Slavica Ecclestone-ból származik. E cég (család) birtokolja a SLEC részvények 25 százalékát, míg a többit a Kirch médiabirodalom mondhatja magáénak.
 FOCAA Formula One Constructors Association rövidítése. A Formula-1-es Konstruktőrök Szövetsége képviseli az FIA-vel és FOA-vel szembeni jogokat és elvárásokat.
 Formula-11947-ben bevezetett fogalom a nagydíj-versenyautók definiálására. A korábbi súlyformulát egy motorformula is kiegészíti. Magyarország köznyelvében a lehető leghelytelenebbül Forma-1-gyé nyomorodott. A forma egy geometriai alak(zat), a formula pedig egy szabályzat, definíció.
 FöldelőcsíkokKét, fémből készülő, hajlékony csík, mely a boxoknál kiáll a földből. A boxmegállásnál föléjük hajtó kocsi levezeti a benne keletkezett statikus elektromosságot, így a tankolás biztonságosabb, szikramentes.
 Függőleges határolók, vezérsíkokAz első, illetve a hátsó szárnyak függőleges határolólapjai.
 FűtőtakarókA nyolcvanas évek elejétől használják az előmelegítő takarókat, melyek maximum 90 °C-ig fűtik fel a gumikat. A köpenyek így kezdettől fogva jobban tapadnak.
 GPDAAz angol Grand Prix Drivers Association rövidítése. A Nagydíj-pilóták Szövetsége az autók, felszerelések és pályák biztonságosabbá tételén fáradozik, de csak javaslatokat tehet.
 Grand PrixFranciául "nagydíj". 1906-ban rendezték meg az első ilyen titulussal rendelkező versenyt, melyet a magyar Szisz Ferenc nyert meg egy 90 lóerős Renault nyergében. Az 1236 kilométeres versenytáv megtételéhez 12 óra 15 percre volt szüksége. Az átlagsebesség 101,195 km/h volt.
 GripEz az angol kifejezés takarja az útfogást, úttartást, melyet egy versenygép generálni képes. Megkülönböztetünk mechanikus és aerodinamikai gripet.
 GumikFő szállítók: Bridgestone és Michelin. A "fekete arany" szállítói öldöklő harcot folytatnak egymás ellen. A száraz pályára való abroncsok négy hosszanti bordával rendelkeznek, az esőgumik tetszőleges vízkiszorító-rajzolattal. Előírt gumiszélesség: elöl 30,5-35,5 cm, hátul 36,6-38,0 cm.
 HANSAz angol Head and Neck Support kifejezés rövidítése. Egy karbon gallér, melyhez szíjakkal csatlakozik a sisak. A szíjak megakadályozzák, hogy a versenyző feje a kormánynak, vagy a cockpitnek ütközzön. 2003-tól kötelező.
 Ideális ívA leggyorsabb, de szinte soha nem a legrövidebb vonalvezetése egy kanyarnak, vagy pályának. Célja a legkevesebb időveszteség elérése fékezéskor, és a legkorábbi gázadás a legjobb kigyorsítás érdekében.
 IdőmérésMinden autó első tengelyvonalában egy mikrojeladó (transzponder) található. Az autót a célvonalon és két szektorvonalon mérik, az antennák által regisztrált időeredmény pedig automatikusan íródik a számítógépbe.
 IdőtervPéntek: 1100-1200, 1300-1400 szabadedzés Szombat: 900-945, 1015-1100 szabadedzés Vasárnap: 4,5 órával a rajt előtt félórás warm-up, rajt általában 1400-kor
 IntermediateMintás slick, köztes gumitípus félvizes pályákhoz, kisebb intenzitású esőhöz. Ha e gumitípust tartósan nem hűti víz, felmelegszik és eldurran. Ismét egy magyar módra megnyomorított kifejezés, melyet itthon intermédiaként hallhatunk. (Helyes ejtése: intermídiet.)
 Jump startBeugrás rajtoláskor. A pályába beépített szenzorok jelzik a korai rajtot a versenyvezetőségnek, akik döntenek a büntetésről.
 KarkasszA gumik egymásra vulkanizált, fém- és aramidszövetből álló teherviselő szerkezete. Belső felépítése meghatározza egy gumi menetviselkedését, rugózását, gyorsítási és fékezési karakterét.
 KavicságyDurva kaviccsal megtöltött területek a kanyarok külső ívein. Szerepük, hogy a kicsúszó versenyautókat lelassítsák, megfogják.
 KifékezésA kanyar előtti féktávon előzzük meg az ellenfelet.
 KipörgésgátlóMegakadályozza a meghajtott kerekek kipörgését, ezáltal a hajtóerő akadálytalanul jut a talajra. Elektronika avatkozik a pillangószelepek állításába, a befecskendezésbe, a gyújtásba, illetve a kuplung, a váltó és a differenciál vezérlésébe. Rajtnál és csúszós kanyaroknál nagyon fontos!
 LeszorítóerőNyomó- és szívóhatás, melyet a szárny- és a padlólemez-profilok hoznak létre. Ez szorítja a kocsit az úttesthez.
 LimiterGombnyomásra aktiválódó rendszer, mely a boxmegállások alkalmával tartja a boxutca tempólimitjét. A limiter elveszi a gyújtást max. 5 hengertől, ezért az autók rekedten szólnak, enyhén rángatnak. Üzemállapotáról a nyitott tanksapka és a villogó hátsó fény tanúskodik.
 MappingAngolul a motorvezérlés jelleggörbéjét jelenti. Pályától, időjárástól, kvalifikációs, vagy versenybeállításoktól függ, hogy a benzinbefecskendezés, a keverékarány, a gyújtás és a fordulatszámhatár hogyan variálódik, ezáltal a hajtómű milyen erő- és nyomatékviszonyokkal dolgozik.
 Minimális tömeg600 kg, rajtkészen, folyadékokkal és vezetővel együtt. Az FIA az edzéseken szúrópróbaszerűen ellenőrzi a kocsik tömegét, de a verseny után minden célba ért autó mérendő.
 MonocoqueAnglo-francia kifejezés, mely az önhordó héjszerkezetű, egyetlen darabból álló alkatrészt jelenti, melyben a sofőr helyet foglal. A köznyelv koporsónak is nevezi, noha a biztonságról szigorú ütközési előírások gondoskodnak.
 MonopostoOlasz szó, jelentése együléses versenyautó, általában szabadon álló kerekekkel.
 MotorAz F1 előírásai tízhengeres, három liter hengerűrtartalmú, benzinüzemű erőforrásokat specifikálnak. Nem használhatók ovális dugattyúk, és teljesítménynövelő kényszerfeltöltés (turbo, vagy kompresszor). Nem használhatók már az egészégkárosító, de könnyű és strapabíró berilliumötvözetek sem, amelyek a motor teljesítményét és élettartamát fokozták.
 MotorhomeA versenyzők és csapatvezetők nappali lakásaként, irodájaként szolgáló luxus-lakóbuszok, melyek az újságírók fogadására, megvendégelésére is szakosodnak.
 NyalókaBoxbeállásokkor látható, hogy a ceremóniát egy "táblás ember" vezényli. A tábla formája egy nyalókára hasonlít, innen az elnevezés. A nyalókán található utasítások: elöl "FÉK", hátul "EGYES FOKOZAT". Néhány pilóta számára feltüntetik, a LIMITER feliratot is, hogy a boxutcában elkerüljék a sebességtúllépést. A nyalókás ember a nyalóka felrántásával jelzi, hogy kocsi elhagyhatja a boxot.
 PaddockA pálya belső, zárt része, ahol a csapatok táboroznak. Itt helyezik el a kamionokat és a motorhome-okat is. Szó szerint istállókifutót, nyergelőt jelent; pontos magyar definíciója nincs.
 Paddock ClubExkluzív VIP-részleg a paddockon kívül (!), ahonnan jól belátható a pálya. Általában speciális tribünön, vagy a boxépületek tetején kap helyet.
 Parc ferméFranciául lezárt rész/terület, ahová a verseny után az autók ellenőrzésre begördülnek. A manipulációk és csalások kivédésére szolgáló területen nem tartózkodhat senki, még a pilótáknak is el kell hagyniuk a parc fermét kiszállás után. A kifejezés végén az "é" ejtendő.
 PedálokA mai F1-es kocsikban csupán gázt és féket találunk. A legtöbb pilóta ballal fékez, így jobbal folyamatosan tud gázt adni.
 PenaltyBüntetés. 2002-től engedékenyebb, reálisabb a szankciók rendszere. A korábbi, tíz másodperces ún. Stop&Go helyett már a megállás nélküli, Drive-through büntetés is alkalmazható. A további időbüntetések a verseny végén hozzáadódnak az összidőhöz.
 Pit LaneAngolul boxutca.
 Pole PositionAngolul az első rajthely.
 PushrodAngol műszaki kifejezés, mely a felfüggesztés nyomórudas elrendezésére utal. A keresztlengőkarokon átlósan áthaladó rugóstagok a kocsicsőr felső részén csatlakoznak be, jellegzetes A-alakban. A futóművek karbonból készülnek, így merevebbek és könnyebbek az acélnál. A mára már nagyrészt kihalt pullrod (húzórudas) felfüggesztés a rugóstagokat V-alakban csatlakoztatja.
 QualifyingA szombati záróedzés, kvalifikáció angol megfelelője. Az elért köridők alapján határozzák meg a rajtsorrendet.
 RádiókapcsolatA versenyző és a csapat állandó rádióösszeköttetésben áll egymással a verseny és az edzések ideje alatt. Az adás gyakorta zavart, s néha a pilóták, sem "értik" a csapat egyes utasításait, mikor például el kell engedni a csapattársat�
 RajtlámpaÖt páros piros fényforrás gyullad fel egymás után másodpercenként, majd elalvásakor (4-7 sec.) a verseny elindul. A versenyzők csak az utolsó előtti lámpánál emelik a motort startfordulatszámra.
 RajtfelállásA kvalifikáció eredményeképpen kialakult végső rajtsorrend szerint az autók oldalanként 4 méterrel eltolt pozícióból vágnak neki a távnak. Egymás mögötti sorakozási táv: 8 m.
 Rajtgép, startautomatikaRajtolás előtt a sofőrnek nincs sok dolga. Elég meghúzni a kuplungkart és megnyomni a rajtgép gombját. A piros lámpák felgyulladásakor a pilóta padlógázt ad (az elektronika nem engedi túlforgatni a motort), majd a zöld fény felvillanásakor elengedi a kuplungkart. Az autó önállóan elvégez egy teljes rajtszekvenciát; gyorsít, váltogat. Az első fékezés törli a programot.
 RajtszámA csapatoknak párban kiadott számok, az előző esztendő konstruktőri sorrendje szerint. A világbajnok mindig az 1-est kapja; a balszerencsés 13-ast nem adják ki.
 ReverseHátrameneti fokozat, rükverc. Biztonsági okokból minden autó rendelkezik R-fokozattal.
 Safety CarBiztonsági autó, mely rajt előtt, illetve veszély esetén felvezeti a mezőnyt, biztosítva a pályát.
 ScrutineeringAngolul a technikai gépátvétel, ellenőrzés. Alapkérdés: megfelel-e az autó az előírásoknak? Az ellenőrzések az első edzés előtt, az edzések után, a kvalifikáció közben és után, illetve a verseny után történnek.
 SebességváltóA Formula-1-es autók váltója csaknem teljesen automatizált. Egyes váltásokkor a kormány mögötti váltókarokat (jobb: fölváltás, bal: visszaváltás) működtetni kell, de a váltó nagyrészt automatikusan választ váltási szekvenciát.
 SetupAz autóbeállítások összegző angol fogalma. A kritériumokban szerepel a futómű, a szabad magasság és az aerodinamika beállításai, valamint a gumik hangolása, kiválasztása.
 ShakedownAngolul a versenyautó első tesztje, hogy "összerázódjon".
 Skid blockAz autó alatt hosszában végignyúló speciális lemez; extrém kemény műfa. 30 cm széles és 1 cm vastag, a verseny közben pedig maximum 10 százaléka használódhat el.
 SofőrcsereEgy versenyhétvége első edzéséig az autókat vezető versenyzőket meg kell nevezni. Ezután csak kivételes esetben lehet eltérni (pl. betegség), de csak a kvalifikáció megkezdéséig.
 StewardsFüggetlen hivatalnokok, akik a verseny felügyeletével vannak megbízva. Ők büntetik a csapatokat, és/vagy sofőröket, ha technikai kihágást, vagy sportszerűtlen viselkedést észlelnek.
 SzélárnyékA hátsó szárnyak és a diffúzor mögötti, viszonylag szélszegény zóna, ahol kisebb a légellenállás. A hátsó autó így nagyobb végsebességre tehet szert, de lecsökkent aerodinamikai hatásfoka miatt rosszabb a fékhatás. A kakastaréj alatt mintegy 170 méternyi szélárnyék lehetséges.
 SzeleppneumatikaHagyományos acélrugók már alig viselnék el a 18 000-es fordulatszámokat. Ezért megbízhatóbb, túlnyomásos pneumatikus szeleprugók működnek a motorban. A sűrített levegőt palack, vagy a menetszél szolgáltatja.
 Szénszál, karbonA modern versenyautók legfőbb építőanyaga. Poliakrilnitril-szálakat lepedőkké szőnek, majd 2000 °C-on megszenesítenek. A lapokat ezután - különös tekintettel a szálirányra! - méhsejtszerkezetű lapokkal (alumínium, Nomex) felváltva egymásra helyezik, majd 135 °C-on egybesütik (lásd autokláv). Az így készült szendvics-héjszerkezet rendkívül könnyű és erős.
 Szervókormány2002-től nem elektronikus, csupán hidraulikus rendszer engedélyezett.
 SzponzorAngolul az anyagiakat biztosító reklámpartner, akinek különféle reklámfelületek állnak rendelkezésére, a versenyautókon, kamionokon, az overallokon és a sisakokon. A felület nagysága és a csapat/pilóta jelentősége határozza meg az árat.
 SzuperlicenszFormula-1 jogosítvány. Megszerzéséhez elengedhetetlen a szamárlétra-versenyeken megszerzett jó eredmények, és a Formula-1 Komisszió (FIA, csapatok, szponzorok) hozzájárulása.
 Tankolás1994 óta ismét megengedett, sőt most már kötelező. Az előírás célja, hogy a nemlétező előzéseket a boxmegállások strategizálásával valahogy pótolják.
 TanksapkaA limiter működtetésekor (max. seb. 80 km/h) a tankfedél automatikusan kinyílik.
 T-CarTartalékautó angolul. Az edzéseken és a warm-up-on korlátlanul használható, de a versenyen csak akkor vethető be, ha azt maximum két körrel a rajt után piros zászlóval megszakítják.
 TelemetriaRádióhullámos adatátvitel, mely 2002-től ismét két irányban engedélyezett. Nemcsak az autó küldi jeleit a boxba, hanem a technika kívülről is befolyásolható. Veszélyhelyzetben a csapat, vagy a versenyvezetőség is jelezheti a tempólimitet a pilótának. A külső kontroll (motorvezérlés, differenciálállítás, keverékképzés, stb.) egyre nő, de a versenyzők nem félnek a távirányítású F1-től.
 TempólimitSebességhatár a boxutcában. A szabadedzéseken és kvalifikáción 60 km/h, warm-up-on és versenyen 80 (Monacóban mindig 60). Az autók sebességét radarral mérik.
 TúlkormányzottságA kanyarba túl nagy sebességgel érkező, vagy túl hamar kigyorsítani akaró autó hátsó kerekeinek vezetőereje lecsökken/megsemmisül. Ilyenkor az autó "megfarol", kitör a hátulja, s a versenyző gyakran megforog. (Vö.: alulkormányzottság.)
 Világbajnokság1950-ben lett hivatalos világbajnokság az 1947-ben alapított Formula-1. 1958 óta pedig konstruktőr-titulusért is versengenek.
 Warm-up30 perces melegítő edzés a verseny kezdete előtt 4.5 órával, mikor a versenybeállításokat elvégzik.
 WingletKicsi kiegészítő szárny(ak) az oldaldobozok tetején/végén, melyek a hátsó kerékről emelik el a káros örvényeket.
 YawSokszor félreértelmezett szó, mely az autó menetdinamikai viselkedésében, kontrollált csúszásában/sodródásában a "keresztbefordulási faktor". Szaknyelven nem állandó fordulási ráta. Ha van elegendő yaw, az autó dinamikusabban fordul, mint egykedvűbb társai. (ejtsd: jó)
 107 százalékos szabályA versenyre azok a sofőrök kvalifikálnak, akiknek időeredménye maximum 7 százalékkal lassabb az edzéselsőnél. A szabály 1996 óta van érvényben.
 |